~~~~~~~~~~~~~~~~







2010年4月25日 星期日

電視勸喻

電視勸喻

二十年前,當互聯網仍未普及,電視具有最大的傳媒影響力。那個年代,在電視作出的勸喻或呼籲,最具效益。
飲著電視奶水長大的我,選出十句在電視機經常聽到的勸喻。
(註:是次甄選不包括政府宣傳短片的口號)

第十位:「提防假冒,請認明鐳射商標。」
假貨偽品充斥市面,魚目混珠,舉例:Tempo紙巾好賣之後,出現Tampo、Temper、Tempa。而一些搶手的特效藥品,經常出現假貨冒充。所以生產商發明鐳射商標,分別真偽。生產商在電視廣告中,對目標觀眾勸喻:「提防假冒,請認明鐳射商標。」但鐳射商標都有得假冒架喎!

第九位:「大病梗係要睇醫生!」
傷風喉痛頭暈肚痾的成藥電視廣告,sell自己藥力最有效。服一粒,睡一晚,便藥到病除。一般簡單的頭暈身熱,成藥仲可以幫到手。但一遇上嚴重大病,都係揾醫生穩陣啲。所以廣告出現:「大病梗係要睇醫生!」身體緊要,幾百蚊去睇醫生,唔慳得架!

第八位:「大家快啲打嚟『匯應通熱線』!」
90年代,TVB發明了「匯應通熱線」,用作反映觀眾意見、參加遊戲或投票。「匯應通」廣泛使用於勁歌金曲、籌款節目、資訊節目等。電視節目主持人向觀眾呼籲:「大家快啲打嚟『匯應通熱線』,電訊公司將收取一蚊手續費。」

第七位:「以下節目含成年人內容,敬請家長留意。」
當電視內容包含色情或暴力成份,兒童不宜。螢光幕出現Parents Guide:PG家長指引,叫家長多加留意。不過互聯網咁發達,父母都唔知仔女上網睇緊X級。
電視台要遵守電訊管理局的指引,於晚上9:30後,才可滲入不適合兒童的情節。
勸喻觀眾:「以下節目含成年人內容,敬請家長留意。」

第六位:「夜深啦,請將音量盡量收細。」
呢一句應該有幾十年歷史,細細個已經聽到而家。好多居住擠迫的環境,鄰居因電視聲浪而引致糾紛或暴力事件。12時後,電視台呼籲:「夜深啦,請將音量盡量收細。」咁夜啲電視節目都唔好睇,觀眾早已關上電視,上網打機去了。

第五位:「100條熱線,大家快啲打嚟,踴躍捐輸啦!」
香港人最有善心,每年的慈善節目,都共襄善舉。鄭裕玲、曾志偉、鄧梓峰向電視螢光幕旁的觀眾呼籲。主持人齊聲唸出:「100條熱線,大家快啲打嚟,踴躍捐輸啦!」鏡頭即轉向幾排接緊電話的工作人員,密密接聽。希望再次打破善款數字。

第四位:「我哋俾啲熱烈嘅掌聲…」
一些綜藝電視節目,請了歌星嘉賓,或請了名人頒獎,主持人知道以下呢位嘉賓好有份量,先帶動氣氛,向現場觀眾說:「我哋俾啲熱烈嘅掌聲…」以前有「罐頭掌聲」,現今有「專業fans」,都能夠製造出熱烈嘅掌聲同氣氛。

第三位:「廣告返嚟,大家千祈唔好走開!」
商營電視台靠廣告維生,每十五分鐘出一次廣告。節目主持人擔心廣告後,觀眾會轉台,流失觀眾。為了防止觀眾轉冶,主持人預告下一節有什麼精彩節目,呼籲:「廣告返嚟,大家千祈唔好走開!」但觀眾點會咁忠心?撳咗remote先講啦。

第二位:「經過長時間嚴格訓練,小朋友切勿模仿!」
慈善籌款節目,藝人飛車潛水吞刀心口碎大石,這些高難度的危險表演,驚小朋友有樣學樣,節目主持人會呼籲:「佢哋經過長時間嚴格訓練,小朋友切勿模仿!」
而家資訊發達,小朋友乜都睇過,無上一代咁單純,又點會輕易模仿呢?

第一位:「信則有、不信則無。」
靈異鬼怪風水玄學的電視節目,講一些科學解釋唔到的東西。為了釋去電視台「鼓吹迷信」之嫌,主持人講完一單靈異事件後,向觀眾煞有介事咁講:「信則有、不信則無。」體驗香港的言論自由,信唔信都悉隨尊便。



電視都已經越來越少人睇,我們下一代不再是睇電視大,而是上網大打機大。


The Sun always shines on TV – A-ha

Touch me
How can it be
Believe me
The sun always shines on t.v

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me
To me...

I reached inside myself
And found nothing there
To ease the pressure off
My ever worried mind

All my powers waste away
I fear the crazed and lonely looks
The mirrors sending me
These days

Touch me
How can it be
Believe me
The sun always shines on t.v

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me

Please dont ask me to defend
The shamefull lowlands
Of the way Im drifting
Gloomily through time
(touch me)

I reached inside myself today
(give all your love)
Thinking theres got to be some way
To keep the troubles distant

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me

7 則留言:

  1. 卡臣:

    還有「第十一位」呀!

    例如一些健康節目,有自稱高曾祖父是皇上御醫,介紹祖傳古代壯陽術的高人作客。

    節目完結後,必定打出字幕:「以上內容,僅代表嘉賓及節目主持人意見,如閣下學虧了,一概與本台無關!」

    嘻嘻!

    回覆刪除
  2. 佛爺

    祖傳古代壯陽術?

    有無得提供一吓?
    急尋呀

    回覆刪除
  3. 講到廣告,我好唔喜歡「海天堂」個老闆成日走出來賣廣告,記得佢以前好似有句「正宗龜苓膏,認住佢執鬚」。

    回覆刪除
  4. (由於節目調動關係,下星期同樣時間“XX”將會暫停播影,敬請留意),算唔算?

    回覆刪除
  5. coffee

    那個廣告...幾impressed架(對於我來說)
    會記得(算是成功)。
    ++++

    naruto

    多謝提供
    不過
    「勸喻」同「通告」有分別果喎

    回覆刪除
  6. naruto

    好嘢!
    咁都俾你講得通

    受我一拜先

    回覆刪除

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin